2008. február 14., csütörtök

Mit is eszem?

Milyen ebédeket készítek?


A két shake-fogyasztás között (reggel és este) igyekszem egészséges, lehetőleg kiegyensúlyozott ételeket készíteni.

A leírt nyersanyag mennyiségek 2-3 adagra elegendőek.

1.
(Ez egy vasárnapi ebéd)
Leves: marhahúsleves zöldséggel, marhahússal
Fő étel: kb. 25-30 dkg főzve a következők ből - 20 dkg száraz szójababot (12 órás beáztatás után) megfőztem köménymaggal, zellerlevéllel, pici jódozott tengeri sóval. Továbbá megfőztem 25 dkg zöldhüvelyű babot, kb 10 dkg franciasalátához való zöldség-mix-szel, s ezt összekevertem.
Feltét: főtt marhahús (húslevesből)
Desszert: 1 db narancs

2.
(hétköznap)
Fő étel: tojáspörkölt; kb. 8dkg (szárazon) teljes kiörlésű durum búzából készült tésztával, savanyú uborkával.

3.
Fő étel: sütőben "főtt" zöldségek (brokkoli, padlizsán, cukkini, sárgarépa, zeller, fehérrépa)
Feltét: kevés olívaoljaon sütött (főként párolt, s olajra lesütött) csirkemell

4.
Fő étel: paraj főzelék, 2 db tükörtojással

5.
Fő étel: Burgonyafőzelék 3-4 db szójafasírt golyócskával

6.
Fő étel: Vörös lencse sült husival, kb. 15.20 dkg párolt vegyes zöldséggel

7.
Fő étel: Bulgur (durumbúza töret), vörös Kidney babbal összekeverve + savanyú káposzta

8.
Fő étel: Köles-kása zsírszegény tejföllel, Edamer sajttal

9.

Fő étel: Vörös lencse, párolt kelbimbó köménymaggal, zellerlevéllel, tetején kb. 15 dk Edami sajt kockára vágva... Fincsi!

10.

Leves: Brokkoli krémleves - bevallom erre egy fogyókúrás blogból emlékeztem, de csak úgy magamtól készítettem így.
Kb. 1/2 kg brokkoli (főként szára, ha lehet - én a frissen vásároltból szoktam lefagyasztgatni); fehér borssal, fokhagyma-gerezdekkel főztem össze, majd a végén össze turmixoltam. Teljes kiőrlésű tönkölybúza pászkával isteni!
Fő étel: Szója-szeletek (dobozosan kapható) gombával + barna rizs.
A szójaszeleteket borsos, vegetás vízbe áztattam kb. 2-3 órát, majd kinyomkodtam. 1 ü. gombakonzervet kevertem a hozzá, s együtt főztem, A végén csipetnyi kakukkfűvel meghintettem, ill. 2 evőkanál keményítővel és 4-5 evőkanál 12%-os tejföllel besűrítettem. 25 dkg barna rizst főztem hozzá. Ez is nagyon fincsi!

11.
Leves: Zöldségleves - sárgarépa, fehérrépa, hagyma, fokhagyma, zeller, sárgarépa, zöldborsó, zöldbab, brokkoli, burgonya

12.
Fő étel: egy pohár Bulgur (kb. 2 dl) 4 dl vízben, kis sóval megfőzve (én szárnyas hús fűszer-keveréket is tettem hozzá) + 1 közepes fej lila káposztát pároltam, majd egy kis sajtot kockázok a tetejére.

13.

Fő étel: szójabab-saláta- 12 dkg szójababot fűszeres vízbe áztattam egy éjszakára, másnap megfőztem, a vízhez adtam 1 kiskanál sót, 2 ek. almaecetet, 1 ek. szőlőcukrot (méz még jobb). 4db főtt tojást daraboltam föl hozzá, 2 db almát, 10 dkg trappista sajtot. Adtam hozzá egy nagy 0,3% zsírtartalmú joghurtot. Hagytam pár órát állni a hűtőben, hogy az ízek összeérjenek. Nagyon fini!

14.
Fő étel: sonka (v. sós hús), sóskamártással

15.

Fő étel: Rakott zöldbab + más vegyes zöldségek (francia salátához valók), sovány pulykahússal, rizs helyett kb. 2-3 dkg köles, medvehagyma, bazsalikom, szárított hagyma fűszerkeverékkel, plusz egy pár szál friss görög bazsalikommal megbolondítva... tejföllel leöntve, füstölt sajttal a tetején. Ízlett! Még a gyerek is (tejföl és sajt nélküli sarka is volt a tepsinek...)

16.
Fő étel: Lecsós szójaszeletek, hántolt búzagyönggyel

17.
Fő étel: szójabab, vegyes zöldségköret, keleties ízesítésű szójafasírttal

18.
Fő étel: Brokkoli-főzelék, rántott halrudacskákkal. Újszerű (nekem), de finom.

19.
Fő étel: Hajdina főzve, párolt zöldség, grill fűszeres szójaszeletek

20.
Főétel: Fehér spárga sonkába tekerve,
füstölt sajttal a tetején, kukoricaolajban, tepsiben sütve.

21.
Fő étel: Spenót saláta sajtdarabkákkal, uborkával, savanyú káposztával, főtt husival

22.
Fő étel: Fejes saláta
(lehet kínai kel is), gyalult uborka, sárgarépa, új fejes káposzta, sovány túró, sajttal töltött mikróban sütött virsli.

Nincsenek megjegyzések: